Ergens in 2007 kreeg ik het idee om Twitter-berichten op een leuke manier te visualiseren, en bedacht me dat ze -rondom een kernwoord gebundeld- dan een mooi inkijkje konden geven in bijvoorbeeld de buzz rondom seminars en congressen. Flash-guru Erik Katerborg snapte het idee, en maakte er een eerste versie van.
Ondertussen zijn we drie jaar verder en wordt de nieuwste versie van Twitterfountain op meer dan 6000 websites wereldwijd gebruikt. Het gebruik van Twitterfountain op congressen neemt hand over hand toe, en steeds meer mensen gebruiken de term ‘Twitterfountain’ als algemene naam voor een backchannel.
Nieuwe versie Twitterfountain in voorbereiding
Om de verdere ontwikkeling van Twitterfountain mogelijk te maken, legden we contact met CDEF Holding, de mensen achter Seats2Meet en Mindz.com. We hebben gezamelijk een prachtig nieuw concept voor Twitterfountain in elkaar gezet, en gaan binnenkort verder bouwen aan iets waar we volgens ons nóg veel meer mensen blij mee kunnen maken.
Stagiair gezocht
We zijn per direct op zoek naar een stagiair (HBO-niveau) die ons kan helpen om de komende maanden Twitterfountain regelmatig in het nieuws/onder de aandacht te brengen van de wereld. Dat kan (en moet) online gebeuren, en dus wereldwijd, maar mag ook best nog resulteren in exposure op TV in bijvoorbeeld DWDD. Daarnaast help je ons bij het opzetten van een communicatie-/marketingplan voor de introductie van de nieuwe versie van Twitterfountain die we in ontwikkeling hebben.
Uiteraard verwachten we van je dat Social Media snapt en zelf intensief gebruikt. Je werkt ongeveer drie dagen per week vanuit ons hoofdkwartier.
Meer weten? Bel of mail me even. lykle@deondernemers.nl / 06 53766964 / @lykle. Lijkt het je wat? Mail me je CV en motivatie en nodig jezelf uit voor een kop koffie.